BASTU BOKNINGSVILLKOR

RESERVERING

Reserveringens start- och sluttid har angetts i bokningsbekräftelsen. För möjliga extra timmar eller kortare hyresperioder (t.ex. för mötesevenemang) avtalas separat.

Bokaren och de som använder bastulokalen måste vara minst 18 år. Max antal är det antal som nämns i beskrivningen för utrymmet. Vi rekommenderar att bokaren lämnar lokalerna sist.

FAKTURERING

Bokningsavgiften och andra produkter/tjänster debiteras av bokaren enligt konsumtionen efterhand. Måltider faktureras minst enligt förhandsbeställningen.

Priset inkluderar bastuhyra, badhanddukar för 10 personer, användning av AV-utrustning och städning. Extra badhanddukar kan levereras via förbeställning à 7 €.

Priserna inkluderas moms. Faktureringsavgiften är 6 €. Betalningstid 10 dagar netto. Fakturans förseningsräntan är enligt rådande räntelag.

AVBOKNING

Avbokningar skall ske minst 7 dagar före bekräftat datum ifall inte annat har överenskommits. I annat fall faktureras det ursprungliga hyrespriset.

På grund av force majeure kan Oy Fondis Ab avboka bokningen utan kompensation.

ALKOHOLDRYCKER

Bastufaciliteten har A-alkoholrättigheter och det är därför strängt förbjudet att ta med egna drycker. Avlägsnande av alkoholhaltiga drycker från området är också strängt förbjudet.

Enligt alkohollagen har vår personal rätt att ta beslag på drycker och/eller avvisa/avlägsna kund/kunder från lokalerna vid behov.

Att ta med egna drycker till bastun medför extra städningkostnader och dessa läggs till hyrespriset enligt bastuns prislista.

RÖKNING

Våra bastufaciliteter är ett rökfritt område. Rökning är möjligt utanför lokalerna på utsedda platser

Rökning inomhus orsakar ett brandlarm, vars direkta och indirekta kostnader faktureras av hyresgästen.

Snuspåsar och/eller andra tobaksvaror får inte placeras i toaletten, handfat, dusch och/eller bastun och inte lämnas på golvytor; endast i skräpkorgar.

REKLAMATIONER OCH KOMPENSATIONSANSVAR

Eventuella brister och andra kommentarer relaterade till lokalerna måste rapporteras senast inom 24 timmar efter hyresperiodens slut via e-post.

Reklamationer gällande matbeställningar ska meddelas personalen omedelbart under kvällen. Reklamationer som kommer in senare ersätts inte.

Bokaren är skyldig att kompensera i sin helhet för skador orsakade till lokalen, fastighetsägaren och / eller tredje part , och är också ansvarig för skador som framkommer efteråt som är orsakade på grund av vårdslöshet.

Föremål och andra tillgångar som har söndrats eller bortförts från bastuanläggningarna faktureras enligt ersättningsvärdet för en ny produkt.